Publicystyka Męski grooming (pielęgnacja) w Wielkiej Brytanii - Trumper

Męski grooming (pielęgnacja) w Wielkiej Brytanii - Trumper

12/12/13 02:32:09

przez: John Biebel

Moda na tradycyjne produkty pielęgnacyjne dla mężczyzn przeżywa intensywny renesans, a nigdzie nie widać tego lepiej niż w Wielkiej Brytanii. W naszych niełatwych czasach coraz więcej brytyjskich mężczyzn odnajduje w wygodach staroświeckiego zakładu fryzjerskiego wytchnienie od szalonego pędu życia.

Liczne kosmetyki i przybory pielęgnacyjne oferowane przez dawne zakłady golarskie powracają z wygnania z zakurzonych, ciemnych drewnianych pomieszczeń prosto na najwyższe półki perfumerii.

Wielka Brytania zawsze słynęła z męskich kosmetyków wysokiej jakości. Firmy takie jak Taylor of Old Bond Street mogą się pochwalić niezmienną popularnością od czasów Królowej Wiktorii. Nowsze marki, takie jak Molton Brown w latach 70, odważnie rzuciły wyzwanie wszechobecnej modzie na syntetyki, tworząc wyłącznie z naturalnych składników produkty o klasycznym charakterze. Dziś zakłady fryzjerskie o wieloletniej tradycji, takie jak Geo F. Trumper, tworzą produkty dla mężczyzn, które doskonale się sprzedając, jednocześnie szanują tradycję i tworzą nowe trendy.

     Sklep Geo F Trumper na Curson Street, Ewan-M

Doskonałe wody po goleniu i perfumy dla mężczyzn Trumpera to kwintesencja tradycyjnych bogatych i odświeżających aromatów staroświeckiego męskiego zakładu fryzjerskiego. Astor, woda kolońska Trumpera z 1860 roku, to drzewno-aromatyczny zapach zawierający cytrusy, ambrę i głębokie akordy drzewne. Uzyskano w ten sposób czysty, orzeźwiający zapach, który pobudza zmysły i jest dowodem na ponadczasowość formuły wody kolońskiej. Otwiera go niezwykle świeża i świetlista, ale doskonale zbalansowana nuta cytryny, po której następuje musujący petit grain i ambra. W miarę jak woda układa się na skórze, pojawiają się delikatne i ciepłe nuty kminku i drzewa sandałowego. Astor zamyka się zaskakująco chłodnym i przytulnym akordem nut drzewnych i odrobiny jaśminu. Jak na wodę kolońską jego trwałość jest zaskakująco dobra – doskonała kompozycja po uczesaniu się i ogoleniu, albo kiedy zakładamy śnieżnobiałą koszulę.


Czytelnicy mogą jednak zastanawiać się jaki jest stosunek współczesnych mężczyzn do produktów pielęgnacyjnych? Tradycyjne zestawy do pielęgnacji używane w dziewiętnastowiecznej Wielkiej Brytanii noszono w wyrafinowanym skórzanym neseserku. Dopełniały je dwie szczotki do włosów, brzytwa, pasek do jej ostrzenia, mydło i pędzel do golenia, proszki do zębów, talki, a często wiele innych akcesoriów. W XX wieku mężczyźni stopniowo przerzucili się na o wiele mniej skomplikowaną pielęgnację, co stworzyło przepaść między codzienną pielęgnacją męską i damską. Zbyt staranna pielęgnacja długo była uważana za przesadę, ekstrawagancję, wyraz dekadencji i zniewieściałości.
 

Dziś sprawy w Wielkiej Brytanii mają się zupełnie inaczej. Daje się zauważyć znaczącą zmianę stosunku do męskich zabiegów pielęgnacyjnych. Badania przeprowadzone przez SPA Future Thinking jesienią 2011 roku wykazały, że mężczyźni „używają produktów pielęgnacyjnych żeby poprawić sobie samopoczucie, zwiększyć pewność siebie, siłę przebicia i perspektywy życiowe” (udostępnił Andrew McDougall z CosmeticsDesign-Europe.com). Autor badania, Will Ullstein, dodaje, że „mężczyźni kupują i używają kosmetyków (…) ponieważ stały się one niemal niezbędnym elementem dobrego samopoczucia i pewności siebie."

Trumperowi udało się uchwycić ten nowy fenomen wśród brytyjskich mężczyzn, co zaowocowało nową, zmodernizowaną edycją ich klasycznego, znanego od lat skórzanego zapachu Spanish Leather. Oparta na paczuli kompozycja, która pojawiła się po raz pierwszy w 1902 roku, została zastosowana w produktach do golenia, mydłach i żelach do kąpieli Trumpera. Sama woda jest staroświeckim eliksirem paczuli zmieszanej z miękkimi nutami kwiatowymi i dymnym piżmem. Otwarcie jest zachwycająco ostre i cierpkie, w nutach środkowych przechodzące w cieplejszy, lekko mydlany zapach wymieszany z luksusowym aromatem płatków róży. Baza zapachu jest delikatna i słodka, podkreślona przez łagodną nutę piżma. Być może stworzono ją na początku zeszłego wieku, ale kompozycja jest tak samo nowoczesna i aktualna jak większość zapachów obecnych zapachów obecnych na rynku.

      Trumper barber shop, HerryLawford


Wysiłek włożony w uzyskanie jakości i kontynuację tradycji najlepiej widać w głównym zakładzie Trumpera na Curzon Street w Londynie, który “pozostaje niezmieniony, zachowując przepiękne prywatne boksy z mahoniu i zachwycające ekspozycje produktów pielęgnacyjnych".
 

W miarę jak mężczyźni w Anglii, Szkocji i Walii coraz częściej stawiają na jakość w pielęgnacji, znajduje to odbicie w trendach kosmetycznych. Mężczyźni znów mogą doświadczyć uczucia większego zadbania przy goleniu, używając pędzli i nakładając krem nawilżający bez poczucia, że są śmieszni. Zakład golarski, niegdyś niezbędny element życia mężczyzny, został zapomniany w pogoni współczesnego życia. Dziś powraca jako źródło inspiracji i daje mężczyznom poczucie pewności siebie, które bierze się z doskonałego golenia i sporej dawki klasycznej wody kolońskiej.

Zdjęcia sklepu Geo F. Trumper: na zewnątrz: Ewan-M, wewnątrz: HerryLawford

---

Tłumaczenie: KasiaS



Poprzedni Publicystyka Następny


Advertisement

Dodaj własną recenzję

Zostań członkiem naszej społeczności miłośników perfum, a będziesz mógł dodawać własne recenzje.

Advertisement

Popularne marki i zapachy: